Aké výhody prináša cielený SMS marketing voči iným kanálom

Doposiaľ menej využívaný marketingový kanál má množstvo výhod, mnohé pripomínajú výhody dobre známe z online prostredia.

  • SMS umožňuje priamu a dobre cielenú komunikáciu podobne ako v online
  • Možnosť cieliť kampaň na určité lokality
  • Vysoká flexibilita na oslovovanie s last-minute ponukami
  • SMS umožňuje zvýšiť návštevnosť vtedy keď je nízka, kedže exekúcia je veľmi rýchla
  • Možnosť efektívnej komunikácie s existujúcimi zákazníkmi
  • SMS vie prijímať skoro každý telefón a takmer každý užívateľ je schopný s SMS pracovať
  • SMS kanál je pritom cenovo veľmi výhodný

A prečo je teda SMS marketing taký efektívny?

Tu je niekoľko štatistík o SMS správach, ktoré hovoria samé za seba:

  • SMS správu si otvorí až 98% oslovených, pričom email len necelých 20%
  • Prijímateľ SMS správy ju obvykle prečíta do 5 minút od doby doručenia
  • Velká väčšina emailov je spam, zatiaľ čo pri SMS je to len veľmi malé percento
  • Na ponuky s call-to-action napríklad formnou kupónu pri SMS reaguje obvykle aspoň 10-15% oslovených, pričom pri direct mailing alebo email kampaniach je to len 1-3%.
Why should companies add text message to their marketing mix?

Why should companies add text message to their marketing mix?

 

Pre koho je SMS marketing najvhodnejší?

SMS marketing sa ukazuje ako veľmi efektívny nástroj v rôznych retail prevádzkach, službách (reštaurácie, kaviarne, kino či kaderníctvo), ale aj vo finančnom sektore a turizme.